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This beautiful  Norton short track, magisterially shot by Douglas MacRae, is powered by one of the Axtell engines. Born in 1927, C.R. Axtell has been a renowned dirt-track racing engineer in the 1960s and the 1970s. In those years, "Axe," as his friends liked to call him, was highly respected and his engine modifications helped many of the top racers of the era. Early in his career, Axtell was best known for finding hidden horsepower in the British brands — Triumph, BSA and, obviously, Norton. Ron Wood, using Axtell cams, was able to coax nearly 80 horsepower out of a Norton twin motor that normally produced around 37 horsepower. Later, Axtell also work with the factory Harley-Davidson racing team and also worked on Italian and Japanese racing machines, as well. 

Questa bella Norton short track, magistralmente ritratta da Douglas MacRae, ha un motore preparato Axtell. Nato nel 1927, negli anni ‘60 e ’70, C.R. Axtell è stato un rinomato ingegnere nelle gare di dirt track. In quegli anni, "Axe", come i suoi amici amavano chiamarlo, era molto rispettato e le sue modifiche meccaniche hanno aiutato molti dei migliori piloti dell'epoca. All'inizio della sua carriera, Axtell fu soprattutto noto per estrarre la potenza inespressa delle moto britanniche - Triumph, BSA e, ovviamente, Norton. Ron Wood, utilizzando camme Axtell, è stato in grado di tirare fuori quasi 80 cavalli da un bicilindrico Norton che normalmente ne aveva circa 37. Più tardi, Axtell lavorò anche con la squadra corse ufficiale Harley-Davidson e su moto da corsa italiane e giapponesi.

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