Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


La Bomba is a 1974 Kawasaki H1 500cc heavily modified by Valtoron in Madrid. 


Thanks to the tuning with Wiseco high- comp. pistons, expanded chambers and ports, Mikuni 28mm carburetors with K&N filter and custom exhaust pipes the builder claims it has got 70hp at the wheel. But at the first glance what it really strikes is the custom alloy cast body developed from a clay model and the bronze details. The headlight is from a Zundapp and it is mounted on custom made bracket while the clip ons are alloy made and features a quick throttle control. Other specs include the Morad alloy wheels with stainless spokes (wearing Bridgestone 100-90-18 front & 130-80-18 rear), the Shortened front end with a Yamaha R6 brake pump, the rear end featuring Koni rear shocks and a GPZ550 swingarm. A real smoking bomb! 


La Bomba è una Kawasaki H1 500 cc del 1974 profondamente trasformata dal team Valtoron di Madrid. Grazie alla messa a punto con pistoni Wiseco ad alta compressione, luci allargate, carburatori Mikuni da 28mm con filtri K&N e scarichi artigianali, il costruttore sostiene di averla dotata di 70cv alla ruota. Ma al primo sguardo ciò che colpisce davvero è la carrozzeria artgianale in alluminio sviluppata da un modello in clay e i dettagli in bronzo. Il faro è di una Zundapp ed è montato su supporti artigianali, mentre i semimanubri sono realizzati in lega e prevedono un controllo gas rapido. Altre specifiche includono i cerchi in lega d’alluminio della Morad con raggi in acciaio (che vestono Bridgestone 100-90-18 e 130-80-18), avantreno abbassato, pompa freno Yamaha R6, retrotreno con ammortizzatori Koni e forcellone Kawasaki GPZ550. Una vera bomba fumante!





No comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.

Bottom Ad [Post Page]